Helsingin tapahtumasäätiön myynti- ja markkinointijohtajaksi on nimitetty Petra Majander

20.5.2019

Toukokuun alussa tehtävässä aloittaneella Majanderilla on pitkä tausta erilaisista markkinoinnin ja viestinnän sekä myynnin tehtävistä kustannus-, muotoilu- ja media-alalta sekä laajat verkostot kulttuurikentällä. Majander on opiskellut kulttuurituotannon ja markkinointiviestinnän johtamista ja siirtyy Helsingin tapahtumasäätiöön PR- ja viestintätoimisto Mellakka Helsingin asiakkuusjohtajan tehtävästä.

Helsingin tapahtumasäätiössä toteutetaan Helsingin juhlaviikkojen lisäksi Helsingin kaupungin merkittäviä yleisötapahtumia kuten Lux Helsinkiä, Helsinki-päivää, Helsingin uudenvuoden juhlaa, Silakkamarkkinoita ja Tuomaan markkinoita. Majander tulee kehittämään tapahtumien kaupallisia mahdollisuuksia ja kumppanuuksia, sekä johtamaan säätiön tapahtumien markkinointia ja viestintää.

”On hienoa saada Petra joukkoomme. Yksi syy Helsingin tapahtumien keskittämisessä oli luoda kokonaisuus, joka on kumppaneille houkutteleva. Petran johdolla jokaisen tapahtuman myyntiä ja viestintää voidaan kehittää itsenäisesti mutta kokonaisuutena”, Helsingin tapahtumasäätiön toimitusjohtaja Stuba Nikula sanoo.

”Kaupungin tapahtumien monipuolinen kattaus ja ajankohtainen sisältö luovat uusia mahdollisuuksia niin yritysyhteistyöhön kuin viestimiseen. Tavoitteenamme on esitellä kaupungin ja sen ihmisten osaamista ja omaleimaisuutta, juhlia yhdessä perinteitä, luoda uutta ja mahdollistaa taiteen ja kulttuurin kokemukset. On ilo olla mukana tekemässä Helsingistä aina vain elämyksellisempää ja hauskempaa tapahtumakaupunkia”, Majander sanoo.

Kuva: Joel Chydenius